יום שני, 3 בינואר 2011

Shake Shack המבורגר אמריקאי כהילכתו

פוסט שני למסע האמריקאי. נחתנו ביום שני בערב בג'י.אפ.קי והמנהרה היתה בשיפוץ. הדרך במונית התארכה ובין מילה על הטיסה המעייפת ובליעת כדור אופטלגין, התבוננו בפתיתי שלג הצונחים במרץ ניו-יורקי לאספלט הקפוא ומפשירים כvרף עין. אט אט נגלתה לנו העיר וברור שעוד שבוע וחצי חג המולד כי הרחובות כמרקחה. הגענו לטיימס סקוואר ומשם מרחק פתית שלג על השמינית והארבעים וארבע, חיכה לנו האינטרקונטיננטל טיימס סקוואר, בו נבלה את חמשת הלילות הבאים. זה לא הוולדורף או הפלאזה אבל המלון מפואר עם חדרים מקסימים ומרווחים. מלון של 400 דולר ללילה שעלה לנו 240. מי שרוצה לדעת איך, יצטרך לעקוב בעמוד הפייס שלנו, אבל כל אחד יכול לתפוס לו חדר במלון יוקרתי במנהטן, לפי האיזור המועדף עליו, במחיר הנמוך ב-40% מהמחיר הנמוך ביותר המוצע על החדר. פרטים בהמשך.

פרקנו את המטען החורג. קיפלנו את בגדי הקיץ איתם פיזזנו בסנט תומאס ועטינו את הבגדים הטרמיים, סוודר ומעיל השלג, איתו אהבתי להסתובב בהלסינקי הקפואה וקדימה לתפוח הגדול. עשינו סיבוב קטן והקור (באנדרסטייטמנט!) עיכל לנו כל כך הרבה קלוריות. נהיינו רעבים לארוחה מהירה. זכרתי את ההמלצה של מירי, לא לפספס את "שייק שאק". ולמרבה המזל, ממש בפינת המלון שלנו, נצץ לו סניף מרהיב של שייק שאק. מסעדת המבורגרים מהירה וטעימה.


שייק שאק, פתחה את שעריה לראשונה בשנת 2004 במדיסון סקוואר פארק, שם מומלץ ביום אביבי לעשות ארוחה מהירה, כפי שעשו מירי ומודי בתמונות למעלה. המסעדה משדרת לכל הסועדים, איכות, פשטות ואפילו אקולוגיה בחומרים ממוחזרים ומתכלים. מי שיגלוש לאתר של שייק שאק http://shakeshack.com// , יוכל גם לקרוא על תוכנית איכות הסביבה של הרשת, הכוללת רכישת חשמל ממקורות ירוקים, מיחזור מרבית החומרים בהם הם עושים שימוש ואף הפניית שמני הבישול שלהם למיחזור באמצעות ייצור ביו-דיזל.
התור מסודר ויעיל ושלט על הקיר מתחייב שכל ההמבורגרים איכותיים ועשויים 100% בשר אנגוס. מירי הזהירה אותי שהתור ארוך "אבל שווה". המיצים שלנו מתחילים לעבוד.
תוך 5 דקות, הגענו אל הקופה והזמנו שני המבורגרים, צ'יפס, דיאט קולה ותה קר. שילמנו 18 דולר וקיבלנו בתמורה קבלה וידית רוטטת שתודיע לנו מתי המנה שלנו מוכנה. רצנו לחפש מקום בין דלפקי ישיבה ושולחנות עץ. כל המסעדה מעוצבת בעץ מודרני, פשוט ומסוגנן. כעבור 5 דקות נוספות, הידית רטטה. רצתי לאסוף את המנות שלנו שהוגשו על מגש נירוסטה קטן. ההמבורגרים נראים קטנים אך שבענו מאוד.

התה הירוק היה לא ממותק ונתן ניגוד מושלם לטעם הלחמניות הפריכות והמתקתקות שעטפו את ההמבורגר העסיסי, בלשון המעטה, שהונח בתוך שקית נייר קטנה, לצד צ'יפסים שחתוכים ממש כמו בבורגר-ראנץ' אצלנו בארץ. אני לא רוצה להישמע פרובינציאלי, אבל הצ'יפס בשייק שאק היה הרבה יותר טעים.

המנות נגמרו במהרה והחוויה היתה יוצא דופן. החוויה הטעימה מושכת אליה מאות סועדים ביום, ביניהם אנשי עסקים מעונבים ותלמידי תיכון חייכנים. במנהטן יש ארבע מסעדות שייק שאק ואנחנו סעדנו בשדרה השמינית על רחוב 44. שייק שאק בניו יורק, הוכחה שמסעדת פאסט פוד יכולה להיות איכותית וטעימה להפליא.

שייק שק Shake Shack המבורגר אמריקאי, כתובת: על השדרה ה-8 ופינת רח' 44 ניו יורק החל משעה 11 בבוקר ועד חצות.
כתב וצילם: יוחי מנדיל

2 תגובות:

soul food אמר/ה...

שמחה מאד על השיתוף הנפלא הזה. יהיה נחמד לגלות מקומות חדשים בביקורי הבא... אני תמיד חוזרת לאותם המקומות , בגלל הזיכרון של הטעם והחוויה.
הכי חשוב , איך ? איך? משיגים מחיר יותר זול במלונות בניו יורק.
תודה חיה

מירי ויוחי אמר/ה...

גם אנחנו תמיד "מקפידים" לחזור לפחות למקום אחד מטיול קודם אבל תמיד תמיד מחפשים מקומות חדשים ובניו יורק לא חסרים כאלה . במהלך הימים הקרובים תהיה תשובה לכך אצלנו בדף הפייסבוק.