יום שני, 15 בפברואר 2010

טירמיסו

הנוער, כדרכו של כל נוער, אוהב מתוק!
אחת המנות היותר מבוקשות אצלנו בבית היא הטירמיסו, וכשנציגי הנוער בבית מארחים חברים, הכיבוד הקבוע הוא מנה של טירמיסו (במיוחד כשהם יושבים ללמוד, ידוע כי טירמיסו הוא מזון למוח!) וטירמיסו הוא אכן פצצת אנרגיה מתוקה : גבינת מסקרפונה, קפה אספרסו, בישקוטים, ביצים שמנת מתוקה
טירמיסו (TIRAMISU) ) הוא באיטלקית, בתרגום חופשי, "החזק אותי גבוה" והנה ההסבר מדוע היא נקראת כך - מנה מתוקה זו קיימת הודות לנשות ונציה העליזות בימי רחוקים מאד. נשות ונציה היו ידועות בתאוותן הגדולה לחיים הטובים ולגברים יפים וחסונים, וכדי לשמור על חיוניות הגברים הן דאגו לרמת קפה וסוכר נאותה במחזור הדם שלהם בדרכים שונות ואחת מהן הייתה הטירמיסו.



לפני המתכון הנה גם קצת מידע חיוני על גבינת המסקרפונה, שהיא המרכיב החיוני והעיקרי בטירמיסו. יצרני המסקרפונה מפנקים את הפרות שלהן בדיאטה ייחודית המכילה בתוכה שילוב של עשב דשא ופרחים. הדיאטה הזו גורמת לפרה ליצר חלב בעל טעם ייחודי ואחוזי שומן גבוהים: מאד ב – 100 גר' מסקרפונה יש 453 קלוריות ו – 47% שומן.
טירמיסו:
אספרסו כפול חזק או חצי כוס נס קפה מאד חזק
3 כפות רום
4 חלמונים
2 חלבונים
1 מיכל שמנת מתוקה
1/2 כוס סוכר + 2 כפות סוכר
2 קופסאות גבינת מסקרפונה בטמפ' החדר
30 בישקוטי
אבקת קקאו
שוקולד מריר מגורר במגררת עבה

אופן הכנה:
את הרום והקפה מערבבים יחד. מסדרים את הבישקוטי על מגש ומברישים אותם היטב בתערובת הקפה והרום הם צריכים להיות ממש לחים.
בכלי מעל סיר עם מים רותחים יש להיזהר שתחתי הכלי לא תגע במים הרותחים מקציפים את החלמונים והסוכר עד שמתקבלת מסה תפוחה קרמית בעלת צבע צהוב בהיר.
את החלבונים ו 2 כפות סוכר מקציפים לקצף קשה יציב ומבריק.
מערבבים את גבינת המסקרפונה עם החלמונים המוקצפים בכל פעם רבע מכמות גבינה מערבבים היטב כך שנוצר קרם חלק ללא גושים.
מקציפים את השמנת המתוקה לקצף קל ואוורירי
מערבבים את הקרם עם קצף החלבונים.
מרפדים את התבנית בבישקוטי מעליהם בעזרת כף מרפדים בקרם ומעליו מפזרים שבבי שוקולד מגורר, וחוזר חלילה מניחים שכבת בישקוטי נוספת קרם לפחות 3 קומות עד לשפת התבנית מכסים בנילון נצמד מקררים. לפני ההגשה מקשטים באבקת הקקאו.

אני הפעם העדפתי מנות אישיות .