יום שלישי, 23 בפברואר 2010

עוגיות שוקולד צ'יפס


אני אוהבת לאפות את העוגיות האלה בעיקר בזכות הריח נפלא הממלא את הבית בעת אפייתן, ולא פעם נאלצתי להגן עליהן בגופי כדי שלא יאכלו עוד לפני שהגיעו אל קופסת העוגיות.
אני מוצאת את עצמי פעם אחר פעם מכינה כמויות כפולות ומכופלות כדי שיהיה מספיק להביא לכיתה וגם לבסיס בצבא, אבל לפני המתכון הנה פיסת רכילות:
כמו רוב סיפורי ההצלחה במטבח, גם עוגיות השוקולד צ'יפס הידועות נולדו מתוך שלומיאליות של הטבח. העוגיות הנימוחות, מלאות ברסיסי השוקולד, הן סיפור הצלחה שנולד מתוך תיכנון לקוי:
אנחנו מדברים על שנות השפל בארה"ב שנות ה-30. רות וויקפילד, אישה צעירה מלאת בטחון עצמי ומודעות פמיניסטית סיימה את בית הספר הגבוה לכלכלת בית, ודרבנה את בעלה לרכוש פונדק בעיירה קטנה בשם וויטמן בין העיר בוסטון לברדפורד. וויקפילד הייתה אחראית על המטבח, ובעלה על כל השאר. שמה של רות וויקפילד ושל האכסניה שלה הלך לפניה, בעיקר בזכות עוגיות החמאה הנודעות שלה שמשכו מבקרים רבים במהלך כל ימות השנה. עוגיות החמאה הכילו אבקת קקאו והוגשו לצד משקה קקאו חם. בוקר אחד רות נכנסה למטבח, הפשילה את שרווליה, שינסה מותניה והתכוננה לעבודה, אבל למרבה הצער לא היה קקאו במזווה.
כמו כל טבחית רות ידעה כי תושיה היא שם המשחק; נמצאו כמה חפיסות שוקולד של נסטלה במזווה, הן נקצצו לקוביות קטנות והוכנסו לתערובת העוגיות שפשוט נחטפו. לא עבר זמן רב והמתכון פורסם בעיתון המקומי של בוסטון, ובעקבות כך גרף מכירת השוקולד באזור בוסטון עלה פלאים. חברת נסטלה בדקה ומצאה את הסיבה העיקרית לכך ומיד הציעה עסקה מפתה לגברת וויקפילד – אספקת שוקולד שוטפת לכל החיים תמורת אפשרות של פרסום המתכון על גבי שקיות השוקולד צ'יפס.
לעבודה:
250 גר' חמאה בטמפ' החדר
3/4 כוס סוכר לבן
3/4 כוס סוכר חום
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים
21/2 כוסות קמח
1 כפית אבקת סודה לשתיה
300 גר' שוקולד צ'יפס מריר
150 גר' שוקולד צ'יפס לבן
מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
מקציפים את החמאה עם הסוכר, מוסיפים את תמצית הוניל מוסיפים את הביצים ומקציפים עד שהן נבלעות בתערובת.
בקערה נפרדת מערבבים בעזרת מזלג את הקמח עם הסודה לשתיה, מוסיפים אותם לתערובת החמאה. ממשיכים בערבוב ומוסיפים את השוקולד.
פורסים ניילון נצמד על משטח עבודה. יוצקים את התערובת ויוצרים צורת גליל מאורך. אורזים את הגליל בניילון הנצמד ומכניסים למקפיא למשך שעה. מוציאים את הגליל מהמקפיא ופורסים בעזרת סכין חד פרוסות בעובי של 1 ס"מ.
מסדרים את הפרוסות על תבנית אפיה שרופדה מבעוד מועד בנייר אפיה. את הפרוסות יש לסדר במרווחים של 1.5 ס"מ אחת מהשנייה. אופים במשך 10 דקות (אם אתם מעדיפים את העוגיות שלכם רכות ונימוחות, כמובן). כאשר מוציאים אותן מהתנור הן עדין רכות למגע ויש להמתין שהן תתקררנה ותתקשינה מעט ורק אז להפריד מהתבנית. את העוגיות יש לשמור בכלי אטום.

אין תגובות: