יום ראשון, 14 בפברואר 2010

עוגת קטיפה אדומה ליום האהבה




בחרתי להעלות את הפוסט הראשון שלי, ולא במקרה, בתאריך החגיגי ה-14 לפברואר.
יום זה, הידוע גם כחג האהבה, או ולנטיינז דיי, החל כיום חגו של ולנטינוס הקדוש שהשיא צעירים בחשאי בניגוד לפקודות הקיסר הרומי, אך בסופו של דבר הפך ע"י עולם הצרכנות ובעזרתה הנדיבה של האומה האמריקאית ליום חשוב מאוד לתעשיית כרטיסי הברכה, סוחרי היהלומים, יצרני השוקולד וסוחרי האוייסטרים.

אני לא ארחיב יתר על המידה על החג ובמקום זאת אספר לכם על מאורע משעשע שהתרחש בתאריך המשמעותי הזה במלון וולדורף אסטוריה שבניו יורק,
אורחת במסעדת המלון הזמינה את מנת הדגל היומית בשם "עוגת קטיפה אדומה".


הגברת התלהבה מטעם העוגה באופן יוצא דופן וללא כל היסוס בקשה את המתכון. המלצר שאל, בדק והביא את המתכון מודפס לשולחן בסיום הארוחה, אך אליה וקוץ בה – כאשר הגברת הנכבדה הגיעה לשלם את חשבון שהותה במלון היא גילתה כי התווספו 500 $ לסכום המקורי. בירור קצר העלה כי שום דבר לא ניתן בחינם, ובית המלון גבה ממנה 500$ עבור המתכון! היא שילמה את החשבון ללא הניד עפעף, אך נקמתה של האישה לא אחרה להגיע והיא מיד דאגה לפרסם אותו ברשת.
והנה המתכון כאן לפניכם. אמנם יש בו צבע מאכל אדום, ולמרות שאני לא נוהגת להאכיל את בני משפחתי בצבעי מאכל פעם בשנה אני מתעלמת מכל האזהרות ואופה את העוגה האדומה.


לעוגה:
2 כוסות סוכר
200 גר'חמאה בחום החדר
2 ביצים
2 כפות אבקת קקאו מאיכות טובה
2כפיות צבע מאכל אדום
21/2 כוסות קמח
1כפית מלח
1 מיכל שמנת חמוצה
1 כפית תמצית וניל
1/2 כפית סודה לשתיה
1 כף חומץ

לציפוי:
500 גר 'גבינת שמנת
100 גר' חמאה רכה
1כוס מרשמלו מומס (ניתן להמיס במיקרוגל בזהירות שלא ישרף)
1 כוס אבקת סוכר
1כוס אבקת קוקוס

אופן הכנה:
מחממים את התנור ל – 180 מעלות
בקערת מיקסר עם וו גיטרה, מכניסים את הסוכר ואת החמאה ומערבלים עד שמקבלים מסה אורירית
מוסיפים את הביצים אחת בכל פעם מחכים שתבלע היטב במסה ורק אז מוספים את השניה,את הקקאו וצבעה מאכל מערבבים יחד ורק אחר כך מוסיפים למסה שבמיקסר,
מערבבים את הקמח מערבבים עם המלח ואז מוסיפים למסה את הקמח והשמנת החמוצה לסרוגין ואת הוניל.
בקערה קטנה מערבבים את הסודה לשתיה עם החומץ ומוסיפים למסה הכללית.
לשמן תבנית אפיה רצוי בצורת לב להעביר אליה את המסה ולאפות במשך 25-30 דקות או עד נועצים קיסם במרכזה והוא יוצא נקי. העוגה צריכה להתקרר לפני הציפוי.
הציפוי:
בקערה מערבבים את החמאה והגבינה מוסיפים את המרשמלו המומס אבקת הסוכר ואבקת הקוקוס, מערבלים היטב עד שמתקבל מרקם קטיפתי. (לגבי המרשמלו: אני ניסיתי להמיס אותו מעל סיר עם מים רותחים זה לא ממש הלך טוב לכן יצקתי מעל המרשמלו כוס מים רותחים ובעזרת מרית ערבבתי במהירות. סיננתי מעל המסה של הגבינה וזה יצא מצוין.)
ניתן אם רוצים לחלק את העוגה לשתי שכבות ולמלא אותן בציפוי כמובן שיש להשאיר כדי לצפות את העוגה כולה גם את דפנותיה.



אין תגובות: