יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

ליקר ביצים Eggnog

ליקר ביצים, או בשמו הידוע יותר ברחבי העולם EGGNOG, הוא משקה חורפי לעשירים בלבד. מאחר ואין ממש חורף בארצנו ולהשיג ביצים וחלב במרכולים בימים אלו קל יותר מלהשיג חמאה, החלטנו ברגע של נוסטלגיה לימים קרירים להגיש ליקר ביצים לצד הסופגניות המושחתות.
אבל לפני הכל, כמובן שיש סיפור והסבר למשפט הפותח.
המשקה נולד במטבח בני האצולה האנגלים במאה ה-18 הביצים והחלב היו מצרכים יקרי ערך באותה התקופה ולכן נמצאו רק במטבחי האצילים או העשירים, ואלו נהגו לשתות בימי החורף הארוכים משקה חלב וביצים מחוזק בברנדי, לחימום הנפש והגוף.
בשלב מאוחר יותר, כאשר החלו האנגלים להגר לארה"ב, ביצים וחלב לא היו עוד מותרות, והברנדי הפך למרכיב הנדיר יותר מבין השלושה ולכן את מקום הברנדי תפס הרום שהגיע מהאיים הקריביים ולמעשה שיפר באופן ניכר את טעמו של המשקה. מאחר וליקר הביצים הוא בעל ניחוח חורפי, האמריקאים הפכו אותו לסממן של חגי החורף: חג המולד וראש השנה האזרחי, שניהם לא יהיו שלמים ללא ליקר ביצים מסורתי.
אנחנו נשתה אותו לצד סופגניות מסורתיות עם ריבה, או לצד פנטונה – עוגה איטלקית.
ועכשיו לעבודה:
3 ביצים
3 חלמונים
שקית סוכר וניל
כוס סוכר
1 מיכל שמנת מתוקה
1 כוס רום
(האירופאיים שביננו יחליפו לברנדי)
מעט קינמון
בעזרת מטרפת יד חשמלית או במיקסר עם מקצף מתחילים בהקצפת הביצים ומוסיפים לאט מאד את הסוכר והסוכר וניל 3/4 מיכל שמנת מתוקה ולבסוף את האלכוהול. סוגרים בכלי אטום ושומרים. בינתיים מקציפים את יתרת הקצפת לקישוט.
להגשה: מוזגים את המשקה לכוס מעל מוסיפים את הקצפת מפזרים (מעט קינמון רק אם רוצים) והנה לנו ליקר ביצים.

צילום: יוחי מנדיל

אין תגובות: