יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

אייריש קופי משקה אנרגיה לאמיצים


קוקטייל של חורף זה עניין אחר לגמרי מקוקטייל של קיץ – הוא צריך לחמם את הלב ואת הגוף, צריך להיות גם מנחם ומשמח וכשזה נוגע לקוקטייל של חורף אין כמו קפה מחוזק בוויסקי וקצפת ביום חורף קריר. אנחנו נעשה הכל כדי לדמיין לעצמנו שהחורף כבר כאן ונכין קוקטייל אולטימטיבי ליום חורפי וגשום ואולי בסופו של דבר החורף בוא יבוא.
לפני המתכון, כמובן שיש לנו סיפור קטן על הולדתו של האייריש קופי, קפה מחוזק בוויסקי וקצפת.
טיסה היום היא עניין כמעט יום יומי; אנשי עסקים טסים ליום אחד אל מעבר לים וטיסה לצד השני של העולם היא כבר לא עניין מסובך או מרגש. אבל לעומת היום, בתחילת המאה הקודמת טיסות לא היו עניין של מה בכך ורק הרפתקנים חסרי מורא נהגו לטוס וכשדובר בטיסות טראנס אטלנטיות, אלו נועדו לאלה שהיו קשוחים ואמיצים כאחד. בטיסות אלה אפשר היה למצוא את הסופר הנודע ארנסט המינגווי, השחקן המפרי בוגארד ועוד רבים וטובים מהסוג הקשוח. טיסה מארה"ב לאירופה ערכה כ-18 שעות קשות ורק מי שחייב היה ממש להגיע לאירופה והיה עשיר מופלג בחר בכלי תחבורה "מפוקפק" שכזה שנקרא מטוס.
בלילה חורפי וסוער במיוחד בשנת 1942, נחת מטוס אמריקאי במקום שנקרא Foynes Airbase שליד העיר לימריק שבאירלנד. הנוסעים שטסו בתנאים קשים וכמעט וקפאו מהקור הנורא היו מאושרים להגיע לקרקע מוצקה . כאשר נכנסו הנוסעים הקפואים והמותשים אל בית הנתיבות הם חלפו על פני בית קפה קטן ודי נטוש. ג'וזף שרידן היה בדיוק אחראי המשמרת, בחור צעיר בעל יוזמה ושאר רוח. הוא ראה את הנוסעים המכווצים מקור ומפחד הטיסה והחליט לעודד את רוחם.
הכין קפה חזק מזג לתוכו כמות נכבדה של וויסקי אירי טוב הוסיף מלמעלה מעט קרם קצפת והגיש לחבורת הגברים הקשוחים שעדין לא נרגעו מהחוויה הקשה שעברו בין שמים לארץ.
השאלה הראשונה שהוא נשאל לאחר שהם שתו את הקפה המחוזק היתה: איך זה שבאירלנד מגישים קפה ברזילאי כל כך טעים, הבחור הצעיר התאפק מלפרוץ בצחוק גדול ופשוט ענה ללא הניד עפעף This is Irish coffee .
לעבודה:
להכנת מנה אחת
 1 ספל זכוכית
30 מ"ל וויסקי
1 מנה אספרסו
2 כפיות סוכר
2 כפות גדושות שמנת מתוקה מוקצפת

מחממים את הכוס מעל אדים, מוזגים את הוויסקי מוסיפים את הסוכר, אח"כ מוזגים את הקפה עד ל-3/4 כוס. מערבבים בעדינות עד שהסוכר התמוסס לגמרי.

מוסיפים מעל מאד בעדינות 2 כפות קצפת. לא מערבבים שותים את הקפה כך שהוא ניגר דרך הקצפת.
אייריש קופי לא לבעלי לב חלש, או דווקא כן.

תגובה 1:

דודי כליפא - בייגלה אמר/ה...

יאללה. יש הזדמנות לעשות ולשתות הערב. תודה על התזכורת, מירי.