יום רביעי, 12 במאי 2010

ברלין - פרק ב' ובו יסופר על...שוקולד וסוכריות

בעיר ברלין פועלת חברה בשם Sandman's New Europe Tours שפועלה הוא סיורים מודרכים הניתנים על ידי סטודנטים צעירים הבאים ללמוד בעיר מכל קצווי תבל, בעיקר מאוסטרליה, ארה"ב ואנגליה. הסיורים האלה מרתקים הניתנים באהבה רבה וברוח צעירה ומשעשעת, הכל תלוי כמובן בנושא, והחלק המפתיע של כל העסק הוא שהסיורים הם בחינם, ובסוף הסיור משאירים טיפ למדריך. במהלך אחד הסיורים המדריך הכריז על הפסקת קפה, אולי תה וגם נאכל משהו מתוק. למרבה אכזבתם שלנו, הישראלים של הקבוצה, הוא עצר ליד.... "קפה ארומה". כן , כן. בברלין יש סניף של "קפה ארומה" בו המלצרים דוברי עברית והתפריטים כתובים בעברית וגרמנית. עד כמה שהעניין משעשע, אנחנו לא ממש רצינו לשתות קפה ארומה או לאכול סנדביץ' בטעם ישראלי, הרי לא בשביל זה נסענו לחוץ לארץ! לכן, התקדמו מעט ברחוב ועצרנו ליד חנות שגרמה לנו לעליית לחץ דם רצינית.

בחלון הראווה הוצבו פסלי שוקולד בצורתם של בניינים מפורסמים בברלין, וגם ביצת הפתעה ענקית כולה משוקולד מריר ומקושטת בשוקלד לבן.

מהרגע הראשון שנכנסים לחנות לא יודעים לאן להפנות את הראש: שוקולדים, פרלינים וטרפלס מכל טוב ארץ השוקולד.
החנות נקראת פסבינדר וראושס FASSBENDR UND RAUSCH נמצאת ליד כיכר יפיפה בשם GENDARMENMARKT והיא נמצאת שם משנת 1863, מהיום שבו מר פסבינדר החל ליצר שם שוקלדים ופרלינה שהיו כל כך יפים ומיוחדים שבית המלוכה הגרמני פנה אליו וביקש ממנו להיות ספק השוקולד של בית המלוכה. בשנת 1890 מר ראושס ראה כי יש פרנסה יפה ביצור שוקולד פתח גם הוא חנות ליצור שוקולדים ופרלינה בסמוך לחנות של פסבינדר. ובמקום להמשיך ולהתחרות האחד בשני הם איחדו כוחות בשנת 1899. היום מנהל את הקונצרן הזה יורגן ראושס. בצמוד לחנות יש מסעדה מאד מפוארת שמספר פעמים בשנה מקיימת סעודת שוקולד המלווה בהצגה, מוזיקה והדגמות של יצור שוקולד. לסעודות האלה צריך להזמין זמן רב מראש את המקום.
הכתובת:
Fassbender & Rausch GmbH
Charlottenstraße 60
10117 Berlin
ויש להם אתר מאד מסביר פנים באנגלית: http://www.fassbender-rausch.com/

המקום השני בו ביקרנו הוא "לייסיפר" "Leysieffer" למעשה זו רשת של בתי קפה ושוקולד והם מיצרים עשרות סוגי שוקולד מרציפנים, ריבות, עוגיות ותה וקפה. כשנכנסים לבית הקפה כל טיפת החלטיות שקיימת בכם.

מתעופפת לה דרך החלון. יש כל כך הרבה סוגים מהכל! המלצריות לא ממש נעימות אבל זה מן עניין כזה בברלין שהמלצרים והמלצריות לא ממש נחמדים. בכל מקרה, התוצרת שלהם היא מופלאה. אנחנו נכנסנו לקפה בפרידריך שטרסה מס' 68 והעובדים לא שמחו למראה המצלמות שלנו, אבל מיד התרצו לאחר שקנינו שוקולדים בכמות מסחרית.

האתר של החנות: http://www.leysieffer.de/
כתובת הסניף בו אנחנו ביקרנו: Friedrichstraße 68, Berlin 10117
ביום האחרון לשהותנו בברלין החלטנו להסתובב כך סתם ברחובות העיר. הרגלים הובילו אותנו לבית הכנסת הגדול של ברלין שהוא יוצא דופן ביופיו. לא מתקיימות בו תפילות אבל יש בו מוזיאון ששווה כניסה. אח"כ המשכנו לטייל על רחוב אורייננבורג עד שהגענו למס' 32, בו יש פתח גדול המוביל אותנו לחצר פנימית ועוד חצר פנימית לאיזור הנקרא HECKMAN HOFE. המקום שווה כניסה וסיור. החצרות הפנימיות הן מקסימות ויש בהן חנויות ובוטיקים של בגדי ערב, וינטאג', חנויות כלי בית ומתנות, בתי קפה קטנים ומדליקים וגם סתם פינות חמד.

בין כל אלה, גילינו גם חנות הנקראת "בונבון מכריי" BONBON MACHEREI כלומר יצור סוכריות. החנות הקטנה שהיא גם המפעל עצמו, וכשנכנסים לשם חוזרים לגיל 5. הסוכריות הצבעוניות המוצגות לראווה גורמות לכל בלוטות הרוק לפעול ביתר שאת.

הריח ממש משכר, והזוג הצעיר שעומד מכין את הסוכריות שוקל ומוכר אותן בשלוות נפש בלתי רגילה הם מקסימים. ארבעתנו שלא ידענו כמובן מה לבחור קודם לקחנו כל אחד שקית. האחד בחר לפי צבעים, השניה בחרה רק בטעמים המשונים ביותר שמצאה, השלישי בחר רק טעמים חמוצים ואני עמדתי ופיקחתי על עבודתם שלא יפספסו חלילה שום טעם. הביקור בחנות היה סיום מתוק לטיול.
אמנם סיפרתי אודות היום האחרון של הטיול, אבל הסיקור עוד לא נגמר! המשך עוד יבוא, כי עוד לא דיברנו על כל מה שיש לעשות (ולאכול) בKaDeWe.