יום שלישי, 4 במאי 2010

פסטה אלפרדו, הכל בגלל גב' די לאליו


הנוער חזר היום במפתיע מוקדם יותר מעיסוקיו, וכמובן שהרעב הוא הכוח המניע את הנוער מרגע שנכנסו הביתה. הארוחה עדין לא הייתה מוכנה לכן הייתי צריכה במהירות להכין משהו להרגיע את הבטן הצעירה והעצבנית, ומה יותר טוב מפטוצ'יני אלפרדו? 250 גר' פסטה עם רוטב נעלמו כלא היו תוך רגעים.

אבל לפני העבודה הנה סיפור רכילותי סביב המנה הזו:
בתחילת המאה ה-20, בחור בשם אלפרדו די לאליו ואשתו הפעילו טרטוריה קטנה ברומא. גברת די לאליו הייתה בהריון מתקדם וחסרת תיאבון מופגן דבר שלא ממש עזר לעסקים.
אלפרדו לא יכול היה להרשות לעצמו להיות בעל מסעדה עם אישה חסרת תיאבון. לאחר שהכין מנות אינספור של פסטה אשר נדחו ע"י אשתו הוא הכין לה פסטה ברוטב מאד פשוט: חמאה, פרמזן ותבלינים. למרבה שמחתו אשתו אכלה את הפסטה ברצון רב, ולמעשה המנה הייתה הדבר היחידי שהיא אכלה עד ללידה וגם אחריה. היא החליטה לתת את הכבוד לבעלה ולקרוא למנה על שמו, פסטה אלפרדו. לימים (ליתר דיוק בשנת 1927) היגיעו לרומא שני שחקנים אמריקאים אשר היו ממיסדי הקולנוע האמריקאי, מרי פיקפורד ודגלאס פירבנקס לחגוג את ירח הדבש שלהם, הם אכלו, נהנו והביאו את המתכון איתם לארה"ב שם כמובן המתכון הפך להיות להיט נצחי.
לעבודה:

500 גר' פטוצ'יני
150 גר'חמאה
250 גר' פרמזן מגורר
פלפל שחור
אגוז מוסקט
מעט מלח גס
1 כף שמן זית
מרתיחים מים בסיר גבוה מוסיפים מעט מלח גס וכף שמן לבישול טוב יותר של הפסטה, כאשר המים רותחים מכניסים את הפטוצ'יני מבשלים ע"פ הוראות היצרן.

במחבת עם שוליים גבוהים ממיסים את החמאה ומיד מכבים את האש, כאשר האטריות מוכנות מסננים ומעבירים למחבת מערבבים היטב עם מרגישים שזה יבש מדי מוסיפים מצקת מהמים בהם התבשלו האטריות.
מפזרים מלמעלה את הפרמזן אגוז המוסקט והפלפל השחור. יש להיזהר לא להוסיף מלח כי במי הבישול היה מלח והפרמזן גם הוא מלוח.

צילום: יוחי מנדיל

2 תגובות:

soul food אמר/ה...

איזה מנה מנצחת !תודה על ההדגמה,מתכוונת לנסות להכין בדיוק כך....

אנונימי אמר/ה...

נראה ממש טעים בתמונות! וגם קל להכנה כי ניתן לקנות פטוצ'יני בכל סופרמרקט.