יום ראשון, 18 באפריל 2010

עוגת גבינה ניו יורקית


את עוגת הגבינה שאכלתי בשנת 1992 ב"בית הסטייק של איליי " שבשיקאגו לא אשכח לעולם. העוגה היתה קרמית, עסיסית, מעט כבדה, עשירה בטעמה המופלא ואפשר היה למצוא אותה עם ציפוי של פירות יער, פסיפלורה, לימון, וציפוי שמנת טבעי. מאז אני בחיפוש אחר מתכון עוגת הגבינה האולטימטיבית ואני נהנית מעצם החיפוש כי בכל פעם אני מוצאת מתכון חדש נפלא. אצלנו בבית החלוקה היא לגמרי לא צודקת - מודי אוהב את העוגות אווריריות וקלות ואני והנוער אוהבים אותן צפופות כבדות ועשירות, מה לעשות שהרוב קובע!
זו היתה ההקדמה לסדרה של עוגות גבינה:
העוגה הראשונה היא מתוך הספר "שום וספירים" של רות ריישל, מבקרת המסעדות הנודעת אשר לימים היתה העורכת האחרונה של המגזין המצוין "גורמה"
עוגת גבינה ניו יורקית:


1.5 כוסות פירורי ביסקוויט (אני אוהבת להשתמש בבסקוויטים "לוטוס")
1 כוס סוכר
100 גר' חמאה רכה מאד
3 גבינת פילדלפיה בטמפ' החדר – אפשר בהחלט להחליף בגבינת שמנת 5% ישראלית
4 ביצים
3 כפיות תמצית וניל
קליפת לימון מגוררת או למי שאוהב קליפת תפוז
3 מיכלים שמנת חמוצה.
מחממים תנור ל-180 מעלות.
במעבד מזון עם להב מתכת קוצצים את הביסקוויטים עם רבע כוס סוכר ועם החמאה עד לקבלת מחית. תבנית 22 משמנים היטב את התחתית והדפנות ומשטחים את תערובת פירורי הביסקוויטים על התחתית והדפנות. מכניסים למקרר לצינון בזמן שמכינים את המילוי.

בקערה גדולה טורפים את הביצים עם הסוכר משאירים 3 כפות סוכר בצד לציפוי , מוסיפים את גרידת הלימון והגבינה לתערובת חלקה אפשר לחסוך את עבודת השרירים ולעבוד עם מעבד מזון או מיקסר .



יוצקים את התערובת לקלתית צווננת ואופים 50 דקות או עד שהגבינה מתייצבת ומתחילה להזהיב. מוציאים מהתנור ומקררים רבע שעה לא מכבים את התנור.
עוגה ללא ציפוי
מערבבים את השמנת החמוצה עם יתרת הסוכר וכפית תמצית וניל ומורחים על העוגה שהתקררה מעט. מחזירים לתנור ל-12 דקות. מוציאים ומקררים לגמרי ולאחר מכן מכניסים למקרר ללילה לפחות.
אפשר להגיש ככה צחורה ואפשר גם להכין רוטב פירות יער חמצמץ ולטפטף מעל העוגה. טעים בשתי הצורות.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נראה מפתה, מבטיחה לנסות

soul food אמר/ה...

נראה לגמרי מדהים.
תודה על המתכון!

Jasmine Levi אמר/ה...

אני בדרך כלל עושה עוגות עם פתי בר, אבל הלוטוס נראה לי כמו שדרוג רציני.
שמעתי שיצא להם עכשיו גם ממרח, אני מתה להשתמש בו באפייה.