יום רביעי, 24 במרץ 2010

פבלובה


אצלנו בבית, במשאל עם קצר, מיד מגלים שהאנושות נחלקת לשניים לאוהבי השוקולד ולאוהבי קינוחים חמצמצים או פירותיים. אני והנער בעד השוקולד. מודי והנערה בעד פירותיות חמצמצה ולכבודם אני מכינה את הבפלובה. מנה מאד מרשימה עם מעט עבודה מוקפדת בצידה כל השאר הוא אך ורק רושם טהור.
לפני העבודה יש כמובן קצת רכילות: אנה פבלובה רקדנית בלט מפורסמת ברחבי העולם, בתחילת המאה ה-20. בשנת 1926 יצאה לסיור באוסטרליה וניו זילנד. בספרי ההיסטוריה של ניו זילנד לא נרשם ארוע יותר משמעותי מביקורה של אנה פבלובה באותה שנה. הרקדנית הלבושה בבגדי ריקוד לבנים אוחזת בידיה צרור ורדים אדומים מיד היווה השראה לשף המלון בו היא התארחה והוא הכין את ענן לבן המורכב מ"נשיקות" קרם קצפת ופירות יער אדומים.

לעבודה:

4 חלבונים בטמפ' החדר
1 כוס אבקת סוכר
1 כפית חומץ תפוחים
1/2כפית קורנפלור

1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה
1.5 כפות סוכר
1/2כפית תמצית וניל
קליפת לימון מגורדת
2 כף גבינת מסקרפונה

פירות: קיווי, תותים, פטל (במתכון המסורתי רק פירות אדומים וקיווי, מי שרוצה יכול גם פסיפלורה, אפקרסקים, אננס או כל פרי שיהיה לו טעים) אני השתמשתי בתותים טריים.
אופן ההכנה:
לחמם תנור ל 130 מעלות, להכין תבנית אפיה מרופדת בניר אפיה משומן היטב ! ועליו מצוירים עיגולים בגודל של 8 ס"מ. אפשר גם לעבוד לפי חוש היצירה.
בקערת מיקסר על מקצפה מתחילים להקציף את החלבונים במהירות בינונית, מגבירים את קצב ההקצפה ומתחילים להוסיף את הסוכר מאד בעדינות מקציפים עד שהקצף יציב מבריק וכשמרימים את המקצפה מה שנותר עליה לא נוזל , הקצף צריך להיות חזק מאד! לפני שמסיימים להקציף מוסיפים את הקורנפלור ואת החומץ נותנים עוד סיבוב אחד עם המקצף ודי.
בעזרת שתי כפות או שקית זילוף (יותר נוח שקית זילוף) מפזרים בתוך העיגולים המצוירים בתבנית את הקצף.


כך שיווצרו שוליים יותר גבוהים מאמצע העיגול אופים בתנור במשך כשעתיים ורבע עד שהקצף נראה יבש לכבות את התנור ולהשאיר אותם בפנים להתייבשות מוחלטת.
בסוף התהליך יתכן ויהיו על פניהם סדקים והמגע יתן לנו תחושה שהם קצת רכים כך זה צריך להיות. ניתן לאחסן אותם במקום קריר למשך 3 – 4 ימים לפני ההגשה בכלי אטום. ממש לפני ההגשה מניחים כל בסיס על צלחת הגשה אישית.

מקציפים את השמנת המתוקה עם הסוכר, גבינת מסקרפונה, קליפת הלימון המגורדת והוניל. ממלאים כל תחתית בקצפת ומעל מפזרים את פירות היער.

4 תגובות:

אלינוער אמר/ה...

מעקרבית אוהבת חתולים לעקרבית אוהבת חתולים .....חחחחח
פעם ראשונה פה ונראה שלא האחרונה.

המשך חג אביב שמח
אלינוער

מירי ויוחי אמר/ה...

היי אלינוער, איזה יופי גם חתולים גם אוכל וגם עקרבית. ברוכה הבאה

אנונימי אמר/ה...

נהדר - פעם ראשונה שהצלחתי לעשות מרנג!!!! איזה כף. תודה

מירי ויוחי אמר/ה...

איזה כייף לשמוע!