יום שבת, 17 בספטמבר 2011

עיצוב שולחן מוזהב אלגנטי ויש בסוף גם הפתעה


השנה שמסתיימת לה בימים אלו הייתה שנה מלאת אירועים שמחים לצד כמה עצובים. האירוע המרגש והמשמח ביותר שקרה לי השנה הוא שהמשפחה הגרעינית שלי עברה דירה בכדי להגשים חלום – חיים על הים, חיים בתוך חברה ישראלית מעורבת, חברה של שלום. יחד עם זאת איבדתי דוד אהוב ויקר שחי מעבר לים אין יום שאני לא חושבת עליו. זו דרכו של עולם.

שולחן ראש השנה מסמל את התקווה שלנו, את שאיפה שלנו ואת הרצון שלנו לקראת השנה החדשה המתרגשת עלינו לטובה. לכן, החלטתי השנה שהשולחן יהיה חגיגי וכולו זהב. הכל זהב, זה מה שאנחנו מאחלים לעצמנו לילדנו למשפחתנו ולחברים היקרים שלנו.

הקישוטים כולם נרכשו במהלך השנים בחנויות כלי בית או בחנויות המתמחות בכלים חד פעמיים.

הצלחות והסכו"ם הן באדיבותה של ורדה גולדנפלד: צלחות פורצלן לבן עם פס דקיק בצבע זהב וכוסות קריסטל עם חריטה וציור בצבע זהב. סכו"ם הכסף עובר במשפחה זה דור רביעי. 
אני אוהבת לסמן את מקומות הישיבה של האורחים הפעם רשמתי את שמות הסועדים על גלוית וינטג' של "שנה טובה"

במקום סידור פרחים קלאסי סידור שוקולדים בנייר זהב
אני נוהגת להגיש תמיד על שולחן החג ליד כל אורח צלחת קטנה ובה עוגה מתוקה שאיתה למעשה אנחנו מתחילים את הארוחה. הפעם הנחתי משולשי בקלוואה – עוגה נפלאה, מתוקה ומאד ים תיכונית במקום עוגת הדבש המסורתית.

בקלאווה ספוגה בסירופ דבש
 ועכשיו לעבודה:
21 דפי פילו
11/2 כוס פיסטוקים מקופלים
1/2 כוס שבבי שקדים מולבנים
100 גר' חמאה מומסת
לסירופ:
1 כוס סוכר
1 כוס מים
1 כוס דבש
1 תרמיל הל
1/2 כפית קינמון
1 כפית קליפת לימון מגוררת
1 כפית קליפת תפוז מגוררת
1 לימון סחוט
בנוסף:
1/2 כוס סוכר חום
1 כף קינמון
הכנת הסירופ: בסיר מביאים לרתיחה את המים והסוכר, מוסיפים את הדבש מיץ הלימון וכל שאר התבלינים, ממשיכים בבישול על אש נמוכה כ- 5 דקות. מסירים מהאש ומניחים להתקרר בטמפ' החדר.
את הפיסטוקים ושבבי השקדים מכניסים למעבד מזון עם להב מתכת וקוצצים.
מערבבים את הסוכר החום עם הקינמון בכלי קטן ומניחים בצד.
משמנית תבנית (חד פעמית) מלבנית 32 * 26 פורסים דף פילו ראשון ומורחים בעזרת מברשת חמאה, פורסים מעל דף פילו 2 מברישים בחמאה ומפזרים מעל מעט מתערובת הסוכר והקינמון. כך ממשיכים ויוצרים 7 שכבות פילו מוברשות בחמאה ומתובלות בסוכר חום וקינמון, אחרי הדף השביעי מורחים גם אותו בחמאה מפזרים מעליו מעט מתערובת הסוכר החום ועליהם מפזרים מחצית מכמות הפיסטוקים הקצוצים. שוב מכסים בדף פילו מברישים בחמאה מפזרים מעט מהסוכר החום והקינמון מכסים בעוד 7 דפי פילו מוברשים בחמאה ומתובלים בתערובת סוכר חום מפזרים את המחצית השניה של תערובת הפיסטוקים ומכסים בעוד 7 דפי פילו מוברשים בחמאה בדיוק כמו בשלבים הקודמים.
מניחים לנוח במשך 15 דקות לפני שיוצרים את החתכים ורק אז מכניסים לתנור בחום של 180 מעלוץ אופים עד שפני המאפה זהובים. מוציאים מהתנור ומיד יוצקים בעזרת מצקת מהסירופ המוכן. יוצקים בנדיבות. משאירים להתקרר בטמפ' החדר.
טיפ: החתכים – בעזרת סכין משונן יותרים רצועות לאורך ולרוחב במרחק שווה ואח"כ באלכסון כך שנקבל משולשים קטנים.
זה עיצוב השולחן חג שלי עם עוגת בקלאווה ספוגה בסירופ דבש מבושם.

ויש גם:
עיצוב שולחן חג ראש השנה - בצבע הכסף

שולחן חג ראש השנה כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

2 תגובות:

אמיר אמר/ה...

הבקלווה נראית סופנית !!!

ליאת אמר/ה...

נראה מעולה