יום שבת, 6 באוגוסט 2011

ספגטי אל-הפוטנסקה



פסטה פוטנסקה היא ארוחה שלמה בצלחת אחת וכך אנחנו קוראים לה אצלנו בבית. כשהנוער מגיע רעב ועייף וצריך לרצות את הרעב שלהם במהירות זו המנה שאני מכינה. גם זריזה, גם מלאת טעמים וכמובן יש בה את כל מה שצריך כדי להמשיך הלאה במרוץ.

אבל לפני שנפנה למתכון אגלה לכם את מקור המנה:
בנאפולי עסקי היצאנות פרחו בתוך מה שנקראו "בתים סגורים". בתים אלו היו בתים שחלונותיהם היו תמיד מוגפים כדי שהעוברים ושבים ברחוב לא יראו את הנעשה בפנים והנערות לא תדענה אם זה יום או לילה בחוץ.
הנערות לא הורשו לצאת מפתח הבית אבל הן קיבלו אספקה שוטפת מנער השליחויות שהיה מתרוצץ בין החנויות, ואוסף מכל הבא ליד. דבר לא נחסך מהן ובעיקר לא אוכל.
הן היו מבשלות בין לקוח אחד לשני דברים מזינים מכל מה שהיה להן במטבח, בישול מהיר וזריז שלא עורך זמן רב כי ההפסקה בין לקוח אחד לשני לא היתה ארוכה. כך נולדה הפסטה פוטנסקה.
מקור השם הוא מהמילה פוטנה, שמשמעותה באיטלקית היא יצאנית. הרוטב הכיל את כל מה שהיה להן במטבח, מהיר הכנה, מזין, ומאד טעים!


לעבודה:
4 מנות
500 גר' ספגטי.
2 כפות שמן זית
1 פילה אנשובי (רצוי אלא המגולגלים סביב פלפל אדום חריף)
4 שיני שום קצוץ לא כתוש
1 פלפל חריף חתוך לטבעות (מי שרגיש לחריפות להכניס את הפלפל שלם ולהוציא אותו לפני ההגשה)
20 זיתים שחורים יש להוציא מהם את הגרעינים
3 כפיות צלפים במלח
300 גר' עגבניות שרי או שרי ליקופן חתוכות לרבעים
10 עלי בזיליקום
פרמזן מגורר



במחבת רחב עם שוליים גבוהים מחממים את השמן מכניסים את השום נזהרים שלא יזהיב מוסיפים את האנשובי, הפלפל החריף העגבניות, הזיתים ללא גרעינים ולבסוף את הצלפים יש לשטוף היטב את הצלפים לפני הכנסתם למחבת. מנמיכים את האש, (האנשובי יעלם בתוך הרוטב) ממשיכים בבישול עד שהספגטי מוכנים .


מבשלים את הספגטי ע"פ הוראות היצרן כאשר הספגטי מוכנים מסננים מהמים מוסיפים למחבת עם הרוטב לא מסירים מהאש אלא מערבבים היטב בעזרת שני מזלגות. מורידים מהאש מפזרים פרמזן מגורר ואוכלים בתאבון.
שימו לב למנה הזו לא הוספתי מלח או פלפל שחור, המליחות והחריפות מתקבלת מהזיתים מהאנשובי מהצלפים וכמובן לבסוף מהפרמזן.


טיפ לבישול הפסטה: מוסיפים למי הבישול לפני הכנסת הפסטה שמן ומלח, השמן למניעת הידבקות הפסטה והמלח מזרז את הבישול.

אצלנו בבית לפעמים הספגטי אל-הפוטנסקה לא מספיקים להגיע מהמחבת לצלחת והם כבר נעלמים.

3 תגובות:

soul food אמר/ה...

יופי של מתכון מירי..
הצילומים מדהימים!!!!
חיה

ניצה אמר/ה...

מירי תודה על המתכון הטעים ננסה בקרוב.שאלה לי אליך:לפני כ 35 שנה הייתה לאמי עוזרת איטלקיה שהייתה מכינה לי,ספגטי ברוטב ירוק שהיה נפלא בטעמי בזיליקום שמן זית שום ופרמזן.אז חפשתי בספרים ומצאתי מתכונים דומים אך מעולם לא הצלחתי לשחזר את הטעם הנפלא ההוא.אולי יש לך מתכון שיעזור להזכיר את טעם הפסטה עם הרוטב הירוק ההוא הנפלא??תודה ניצה

מירי ויוחי אמר/ה...

חן חן חיה יקרתי.
ותודה לניצה, ודאי שיש לי מתכוןלמה שאת מבקשת: זה נקרא פסטו מגנואה והוא ממש כאן בבלוג זה הקישור :
http://agliolini.blogspot.com/2010/03/blog-post_04.html