יום שבת, 18 ביוני 2011

עוגת שוקולד מושחתת



שוקולד מריר, שוקולד חלב, שוקולד עם אגוזים... העיקר שיהיה כאן שוקולד והרבה.
יש לי חולשה לשוקולד, את זה כולם יודעים. אני מנסה כמעט כל מתכון של עוגת שוקולד מכל כתב עת בעברית, אנגלית או איטלקית ומכל אתר אפשרי ברשת. מעולם לא התעייפתי מלנסות מתכון שוקולדי חדש, ותמיד התענגתי על טעמו העשיר של שוקולד מריר בתוך העוגות השונות שאפיתי.

יש עוגות אליהן אני חוזרת שוב ושוב כי הן עוגות מנצחות. יש כאלה שאני אופה פעם אחת ואחרי זה הן פשוט נעלמות אל היכל זיכרון השוקולד.
עוגת השוקולד שהפעם אפיתי הייתה אהבה ממבט ראשון. קראתי את המתכון ובו ברגע נכנסתי למטבח ומאז אפיתי אותה כבר עשרות פעמים ואף אחד לא התלונן. את המתכון פגשתי בכתב העת GOURMET ז"ל. את כתב העת גורמה פגשתי לראשונה כאשר הגעתי לשיקאגו; מודי, הגיע לשם 7 חודשים לפני ודאג להכין את הדירה שלנו לקראת בואנו – הוא קנה מיטת תינוק לבן שהיגיע בן 4 חודשים ומיטה לקטנטונת בת השנתיים, צעצועים לילדים ועגלה כפולה ועוד המון דברים שצריך שיהיו בבית בפרט עם ילדים קטנים, אבל הקניה שגרמה למודי הכי הרבה גאווה הייתה דווקא ה כמות ההיסטרית של עיתוני האוכל שנמכרו במכירת תכולת בית של השכנים, ביניהם גורמה וfood & wine . אסור לשכוח כמובן שזו שנת 1991 ועיתוני אוכל לא היו משהו נפוץ בארץ. מאז קראתי עשרות עיתוני אוכל באנגלית באיטלקית וכמובן בעברית, אבל אני עדיין זוכרת חסד נעורים למגזין האוכל גורמה ושומרת מספר מהדורות נבחרות שאני חוזרת מדפדפת בהן מדי פעם.


לבסיס:
20 פתי בר
10 לוטוס
80 גר' חמאה
למילוי:
200 גר' שוקולד מריר מאיכות טובה
100 גר' חמאה
2 ביצים טרופות
1/3 כוס שמנת מתוקה
1/4 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל
1/2 כפית קינמון טחון
לציפוי:
1/3 כוס שמנת מתוקה
100 גר' שוקולד מריר
1 כף גולדן סירופ
1 כף מים חמים.
במעבד מזון מרסקים את הפתי בר והלוטוס מוסיפים את החמאה בקוביות ומעבדים עד לקבלת תערובת דביקה ופירורית.
מרפדים תבנית אפיה בקוטר 22" עם ניר אפיה משומן. עוטפים את התבנית בניר כסף כדי למנוע נזילה בזמן האפיה.
מרפדים את התבנית בתערובת הביסקוויטים ומהדקים היטב לתחתית ולשוליים, מכניסים לתנור ואופים בחום של 180 מעלות במשך 10 דקות. מוציאים ומקררים בטמפ' החדר.
המילוי:
ממיסים את השוקולד והחמאה בסיר מעל סיר עם מים רותחים תוך כדי עירבוב מתמיד. כאשר השוקולד והחמאה נמסו לגמרי והפכו לתערובת אחידה ומבריקה מסירים מהאש ומניחים להתקרר.
טורפים את הביצים עם השמנת המתוקה הסוכר הוניל והקינמון מוסיפים את תערובת השוקולד מערבבים היטב יוצקים מעל הבסיס ומכניסים לאפיה בחום של 180 מעלות במשך 20 – 25 דקות השוליים צריכים להיות אפויים באמצע עדין העוגה עדין תהיה רכה היא תתייצב בזמן הקירור. מניחים להתקרר כשעתיים לפני הציפוי.
הציפוי:
מביאים את השמנת לכמעט רתיחה, יוצקים מעל השוקולד מוסיפים כף גולדן סירופ וכף מים חמים מערבבים היטב יוצקים מעל העוגה שהתקררה כבר ומכניסים למקרר ל-12 שעות לפני הגשה.(אפשר לקשט עם סירופ פירות יער אדום רק אם ממש רוצים)





13 תגובות:

טל אמר/ה...

אההההההההההה
זה נראה כל כך טעיםםםםםםםם

soul food אמר/ה...

באמת שהעוגה הזו עושה רושם שהיא פה בשביל להישאר.....תמונות מקסימות . תודה, חיה

Winnie אמר/ה...

העוגה ניראית פשוט מדהימה
אוהבתתתתתתת

Yochi Mandil אמר/ה...

למה מגיע לנו כל הטוב הזה? לפנק לפנק... (עוד אחד אבא'לה) לפנק!
לי יש כבר מושג איזה פוסט ישבור את השיא של החומוס של אבו חומוס
http://agliolini.blogspot.com/2010/04/blog-post_14.html

מירי ויוחי אמר/ה...

פינוקים זה אנחנו!

אנונימי אמר/ה...

שלום מה זה הרכיב לוטוס ?

מירי ויוחי אמר/ה...

עוגיות לוטוס הן עוגיות קרמל הארוזות כל אחת בנפרד והחברה המייצרת אותן נקראת "לוטוס" מוצאים אותן בכל המרכולים, אני באופן אישי קניתי אותן ב"חצי חינם" המחזקות את טעם העוגה כולה. אפשר להגיש אותן גם לצד אספרסו חזק. ניתן לראות אותן בלינק למטה, שהעלנו שנה שעברה על עוגת גבינה ניו-יורקית.
http://agliolini.blogspot.com/2010/04/blog-post_18.html

אלין אמר/ה...

שלום,
נהנתי לעיין בבלוג וחשבתי להכין את העוגה (היא נשמעת אלוהית) אבל,אני חסרת ידע לגבי הגולדן סירופ.
מהו גולדן סירופ והיכן ניתן לרכשו? האם הוא הכרחי בהכנה או יש לו תחליף כולשהו? ושאלה אחרונה היות וצריך רק כף... אלו עוד שימושים ניתן לעשות בו?
תודה רבה וערב טוב,
אלין

מירי ויוחי אמר/ה...

היי אלין, שמחה שסיירת אצלי בבלוג:-)
לגבי הגולדן סירופ יש לו כמה תפקידים: אחד כשמו כן הוא, הוא ממתיק את התערובת, תפקיד שני הוא תורם לייצוב הקרם. והתפקיד השלישי הוא יוצר קרם מבריק וחלק. אני מחזיקה בבית קופסאת גולדן סירופ אחת כבר די הרבה זמן ומשתמשת בה רק כאשר אני מכינה את הקרם הזה. קניתי אותו בחנות התבלינים ספייסס לדעתי יש גם ב"לגעת באוכל" . בקישור לפוסט הזה תראי תמונה של מיכל הגולדן סירופ
http://agliolini.blogspot.com/2010/03/blog-post_21.html
זו השקעה חד פעמית מאד כדאית, לדעתי כמובן.

ליאת אמר/ה...

ואווווווו נראה מיליון דולר

אנונימי אמר/ה...

במה אפשר להשתמש במקום הגולדן סירופ?

אנונימי אמר/ה...

הי. שאלתי אתמול ואשאל שוב, פשוט ברצוני להכין אותה מחר. האם כדאי בתבנית 20 או 24? אין לי 22. תודה רבה

מירי ויוחי אמר/ה...

אני הייתי מכינה בתבנית 20 כך הפרוסות תהיינה גבוהות ומכובדות. בהצלחה