יום שבת, 28 במאי 2011

טירמיתות או הגירסא שלנו לטירמיסו הקלאסי

האיטלקיות הזורמת בדמנו לא מאפשרת לנו להימלט מאירועים נכבדים ומשמעותיים הקורים בארץ המגף, השנה איטליה חוגגת 150 שנה להיווסדה. הדואליות הזו שבנו רק מעוררת את היצירתיות במטבח שלנו. כמחווה לחלק הזה שבמשפחתנו הוא די דומיננטי החלטנו הקיץ הזה לצאת במסע קולינרי שימשוך אותנו אל עבר המטבחים השונים מהמחוזות השונים של איטליה. אמנם בשנת 1861 ג'וזפה גריבלדי הוא זה שאיחד את כל מחוזות האיטלקים תחת שילטון אחד, בו דיברו איטלקית צחה. על דבר אחד הוא לא ממש הצליח לגבור וזה על המטבחים המקומיים השונים, באומבריה עדין אוכלים אומבריקלה בטוסקנה אוכלים פיצ'י וברומא אוכלים את אותו הדבר אבל קוראים לו ספגטי.
בפוסט הזה אנחנו מתחילים במסע החגיגי 150 שנה לאיחוד האיטלקי עם קריצה לעבר החג הכי ישראלי שלנו הלוא הוא חג השבועות
הטרמיסו הוא מתכון ונציאני עתיק יומין (את הסיפור האמיתי לטירמיסו תוכלו לקרא כאן) הפעם במקום לטבול את הבישקוטים ברום טבלנו אותם בסירופ תותים שהעניק למנה מתקתקות נפלא וצבע אדום משמח,  קישטנו מעל בשבבי פיסטוק ירקרק שהקפיץ את הטעם של כל המנה והעניק את הצבע הירוק. המסקרפונה נשארה כשהייתה כי הרי אין טירמיסו ראוי ללא מסקרפונה. אנחנו (האמת שכאן יוחי היה יצרתי מאד) קראנו למנה טירמיתות.
ועכשיו לעבודה:
7 מנות אישיות
16 בישקוטים
5 ביצים
500 גר' גבינת מסקרפונה
5 כפות סוכר
4 כפות מים
לסירופ:
400 גר תותים
100 גר' סוכר
1/4 ליטר מים
מיץ מחצי לימון
לקישוט:
50 גר פיסטוקים קלופים לא מלוחים.
מכינים את הסירופ: במעבד מזון עם להב מתכת או במעבד מזון ידני מבלנדרים את התותים עם הסוכר , יוצקים לסיר קטן מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומשאירים לצימצום הנוזל במשך כ-15 דקות. מסירים מהאש ומניחים לסירופ להתקרר.
בסיר קטן ממיסים את 5 כפות הסוכור ו4 כפות מים לנוזל אחיד תוך כדי עירבוב מתמיד.
בקערת מיקסר עם מקצף מקציפים את הביצים ומוסיפים אליהן את נוזל הסוכר בזרם דק מאד. מוסיפים את המסקרפונה וממשיכים בהקצפה עד שמקבלים תערובת אחידה.
הכנת המנה:
טובלים את הבישקוטים בזהירות בסירופ התות (צריך מאד להיזהר מפני שיש לבישקוטים נטיה להתמוסס במהירות בתוך הסירופ) מניחים בתחתית הכלי בישקוטי מעליו יוצקים מתערובת המסקרפונה, שוב טובלים בישקוטי מניחים מעל תערובת המסקרפונה ושוב יוצקים מהתערובת. אני יצרתי שתי שכבות אפשר יותר תלוי בכלי ואפשר כמובן רק שכבה אחת. לדעתי שתי שכבות זה אידאלי. מכניסים למקרר לקירור, רצוי לילה שלם לפחות. (אם נשאר סירופ תות אפשר לשמור לקישוט בעת ההגשה) לפני ההגשה קוצצים את הפיסטוקים מפזרים מעל ומקשטים בפרוסות תותים אדומים עסיסים.
זו הגירסא שלנו לטירמסו לכבוד חג השבועות.



אין תגובות: