יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

ביצי בנדיקט Eggs Benedict


ביצים טריות הישר מהלול הן מושלמות למנה המופלאה ביצי בנדיקט
ביום שבת שעבר צפינו בסרט ג'ולי וג'וליה כל ארבעת הגולדנפלדים, והנוער נהנה בדיוק כמו ההורים. לאחר שסיימנו לצפות בסרט (ולהזיל ריר אל מול מסך הטלוויזיה) הנוער הגיש שתי בקשות למטבח: ברוסקטה מטוגנת עם סלט עגבניות וביצי בנדיקט. את הברוסקטה הכנתי למחרת ואת ביצי בנדיקט הכנתי כאשר החייל חזר מהטירונות.
לפני שנפשיל שרוולים ונכין את ביצי בנדיקט הנה הסיפור האמיתי על לידתה של המנה המופלאה הזו, כפי שנכתב בניו יורק מגזין בתאריך 19.12.1942:
בנדיקט למואל, סוכן בורסה עשיר ומפונק, קם באחד מימי שני בבוקר עם חמרמורת קשה. יום שני הוא היום הראשון למסחר בבורסה בניו יורק ואין שום סיכוי לאחר או להעדר מהעבודה. בלית ברירה יצא בנדיקט מביתו ובדרכו לעבודה החליט לעצור לארוחת בוקר מפנקת במלון הוולדורף אסטוריה המפואר, בתקווה שארוחה תקל על החמרמורת. מר למואל נתן הוראות מפורטות למלצר: 2 ביצים עלומות, מעט ביקון על לחמניה טריה ורוטב הולנדייז בצד! שף המלון אוסקר שירקי מאד אהב את השילוב ואימץ אותו לתפריט המלון עם שינוי קל – מעל הכל הוא פיזר מעט כמהין.


אני החלפתי את הבייקון בפרוסות סלמון, פשוט מאחר ולא היו לי פרוסות בייקון מתאימות במקרר.
לרוטב הולנדייז:
3 חלמונים
1 כף מים
100 גר חמאה חתוכה לקוביות.
2 כפות מיץ לימון
סיר עם מים
סבלנות .

מביאים את הסיר עם המים לרתיחה כאשר המים רתחו מנמיכים לאש מאד נמוכה. את החלמונים מניחים בקערה מוסיפים את המים ומתחילים בהקצפה אחרי כשתי דקות מניחים את הקערה מעל סיר המים החמים וממשיכים בהקצפה במשך כ-3 דקות לפחות עד לקבלת קצף אשר מסמיך בהדרגה. מורידים מהאש ומוסיפים את קוביות החמאה אחת בכל פעם וממשיכים בהקצפה כאשר מבחינים שהחמאה לא ממש נבלעת בתערובת מחזירים לסיר עם המים החמים וממשיכים כל העת בהקצפה. כאשר מסיימים בשילוב החמאה מקבלים רוטב קטיפתי ורק אז מוסיפים את מיץ הלימון. מניחים בצד ניתן לשמור במשך שעה בטמפ' החדר.


להכנת הביצים:
3 כוסות מים
1/4 כוס חומץ
כפית מלח גס

יצירת המערבולת בעזרת כף זהו הפטנט האולטימטיבי לבישול ביצה עלומה.
מביאים את המים החומץ והמלח לרתיחה בעזרת כף מערבבים את המים כך שנוצרת מערבולת ולמרכזה יוצקים אתה ביצה ממשיכים לערבב את המים בעדינות מרובה עד שהחלבון עוטף לגמרי את החלמון.

להרכבה:
מחממים לחמנייה, פורסים עליה פרוסות סלמון, מעל מורחים מעט הולנדייז, מניחים את הביצה העלומה, מעליה שוב יוצקים מאד בעדינות רוטב הולנדייז.
בעדינות


מגישים מיד .
ותודה למר בנדיקט המפונק שבזכותו אנחנו נהנים מהמנה הנפלאה ביצי בנדיקט.

צילום: יוחי מנדיל



2 תגובות:

freedman44 אמר/ה...

שלום
נראה ממש יוצא מן הכלל!!

מירי ויוחי אמר/ה...

תודה רבה