יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

פירנצה היפה בערי איטליה

פירנצה, הלב הפועם של טוסקנה. פירנצה השוכנת על נהר הארנו, אחת הערים היותר יפות באיטליה. ביקרתי בה עשרות פעמים, למעשה בכל פעם שאני באיטליה אני משתדלת לא לפספס את הזדמנות להגיע לפירנצה. חנויות הבגדים והנעלים הן מהיפות באיטליה, ולמרות שאני כבר שומעת את אלה הזועקים רומא או מילנו, אבל אני דווקא בעד האלגנטיות השקטה והאמיתי של פירנצה בעניין הבגדים.

האוכל הטוסקני הוא מהטובים באיטליה ואני אקח אתכם לאכול אצל סרג'יו גודזי והכתובת היא : Trattoria Da Sergio, Piazza San Lorenzo 8, FIRENZE . המסעדה שלו יושבת בשוק העורות הנקרא שוק סן לורנצו, הסחורה העיקרית בו היא, איך לא, תיקים ומעילי עור. פעם היו המוכרים מדברים איטלקית טוסקנית, אך היום רובם מדברים איטלקית במבטא רוסי כבד.
אנחנו צועדים לכיוון הגשר המפורסם "פונטה ווקיו". לפני הגשר יש שוק נוסף בו מוכרים כובעי קש ענקיים, המון מניפות וצעיפים ובמרכז השוק יש פסל של חזירון שלפי האמונה העתיקה חייבים ללטף לו את האף לסגולה לשוב לעיר לפירנצה .

פונטה ווקיו הוא הגשר היחיד שהגרמנים לא הפציצו במהלך מלחמת העולם השניה, הוא מאד עתיק ומלא חנויות תכשיטים ועתיקות אלגנטיות מאין כמוהן. מהמפורסמות היא חנות תכשיטים המוכרת אך ורק תכשיטים מקורל אדום או ורוד. אני רק צילמתי את חלון הראווה והבטחתי לעצמי שליום הולדת עגול אבקש מתנה ענק מקורלים ורודים.
אני מציעה גם לערוך טיול בגני הבובולי, הם הגנים המלכותיים, בפלאצו פיטי ובפלאצו ווקיו. שם כדאי מאד להזמין את סיור המעברים הסודיים, הוא פשוט מרתק ואף טוב מכך – הוא בחינם. כמובן שאין לשכוח את הפסל של דוד ואת הציורים של בוטיצ'לי הנמצאים במוזיאון האופיצי.
בל נשכח את המעדניות הפזורות ברחבי העיר
 אמרתי לכם כבר שיש בעיר הזאת הכל אופנה, אוכל, נוף ותרבות.
ולקינוח עוד קצת תיקי עור



תגובה 1:

shimon braunstein אמר/ה...

i love Florence any time go to Europe i must visit Florence its my favored city in the all wide world, love every thing in Florence ,i agree wit you .Toda - rabha . Shimon.