יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

חופשה בטוסקנה לגעת ביופי


חופשה בטוסקנה לא תהיה מושלמת ללא סיור בעיר פיאנצה השוכנת על פסגת הר הצופה על עמק האורצ'ה ונמצאת בלב ליבה של טוסקנה בין הערים מונטפולצ'יאנו למונטלצ'ינו.

 העיר פיאנצה נבנתה בימי הביניים עפ"י סכמה מדויקת שנקבעה ע"י הותיקן, ובכך יופיה; כל בתיה מקיפים את הרחוב הראשי אשר בקצהו נמצא את כיכר העיר הגדולה ובכל אחת מפאות הכיכר נמצא בנין מוניציפאלי חשוב – צלע אחת ארמון העיר, צלע שנייה הכנסייה והצלע השלשית בית העירייה.
טיול על חומות העיר הוא חוויה בפני עצמה. הנוף מרהיב ושווה את ההליכה, בפרט בחודש ספטמבר בו מזג האוויר הוא נעים.
גאוות תושבי המקום היא בגבינת הפקורינו המיוצרת באזור. הרחוב הראשי מלא מעדניות המוכרות תוצרת מקומית, בעיקר של גבינה ופסטה.

הגבינה הנמכרת בחנויות אלו היא כמובן גבינת הפקורינו. ניתן למצוא סוגי פקורינו שונים בדרגות יישון שונות ובסוגי יישון שונים – גבינת פקורינו מיושנת באפר, ביין אדום, בתבלינים, בעלי גפן וסתם פקורינו ללא תבלינים בדרגות יישון שונות.

הגבינות והריבות המקומיות.

על אף נוכחותה הדומיננטי של הגבינה המדוברת במעדניות העיר, מקומה של הפורקטה לא נשלל, כי הרי אין לעבור בעיירה או עיר באיטליה מבלי להיתקל בפורקטה.

לצד הפקורינו והפורקטה יש בעיר גם חנויות מקסימות לכלי בית בהם אפשר למצוא סירים מנחושת בגדלים ובצורות שונות ושלל מפות, מפיות ומגבות כולן רקומות ומקושטות במלמלות שונות מעשי ידי הנזירות המקומיות.

לאחר שהלכנו על החומות וסיירנו במעדניות תקף אותנו רעב רציני ביותר. עצרנו במסעדה קטנה הנראית יותר ככוך עם שלושה שולחנות הנקראת באככוס.


כמתאבן אכלנו 3 קרוסטיני נפלאים, אח"כ קיבלנו צלחת אטריות PICI , הלוא היא הפסטה המקומית, ברוטב גבינת פקורינו, שמן זית ומעט שום.


לעיקרית קיבלנו מנת טאליטה – פרוסת סינטה צרובה על האש שנפרסה לפרוסות דקות ומנה של סטייק פיורנטינה נפלא.


ארוחה בפיאנצה אינה מושלמת ללא גבינת פקורינו המלווה בדבש ובריבות שונות. למרות שהזמנו לסיום הארוחה מנת פקורינו ודבש לא התאפקנו ולקחנו גם טירמיסו על בסיס פירות יער.


חופשה בטוסקנה ללא ביקור בפיאנצה לא תהיה מושלמת! 

עוד טיפים לחופשה בטוסקנה

5 תגובות:

יפעת אמר/ה...

איך אהבתי את פיאנצה! ביקרתי שם בשנה שעברה בין חג המולד לראש השנה הנוצרי ונתקלתי בספורט מקומי מעניין - השלכת פנפורטה אומנותית. על משקל משחק הקרלינג בו משליכים קומקומי אבן קרוב ככל האפשר למרכז מעגל מרוחק התחרו האיטלקים בהשלכת עוגות פנפורטה אימתניות לקצה שולחן ארוך.
ספורט קבוצתי במיטבו.

איבי אמר/ה...

נראה מעולה, במיוחד אהבתי את הצילום על של הגבינות, נפלא !

עינת אמר/ה...

מקסים!
זה אותו אפקט שהיה כשקראתי בבלוג של מגי בתפוז.... אני חייבת לטייל באיטליה.
(וגם חייבת לאכול באיטליה)

Alisa אמר/ה...

I love the photos of the cheeses. You have a great blog here. I saw you on the foodie blog roll and Im glad I stopped by

מירי ויוחי אמר/ה...

Thank u Alisa pls came again :-)