יום שבת, 17 ביולי 2010

חופשה באיטליה טיול ברומא וסיינה

ביום השני, לאחר מנוחה קצרה בה צברנו קצת אנרגיה, נסענו לרומא. למרות שכבר היינו אין ספור פעמים ברומא החלטנו הפעם לקחת את עניין הוותיקן מאד ברצינות. רצינו לערוך טיול מודרך בתוך המוזיאון של הוותיקן ובקפלה הסיסטנית, וגילינו שהעניין מאוד פשוט לבצוע – נרשמים דרך האינטרנט ומזמינים סיור בשעה הנוחה לכם ובשפה הרצויה לכם. יש לקחת בחשבון שאין מיזוג אויר בשום מקום בתוך המוזיאונים אלא רק בחדר השטיחים.

חצר המוזיאונים.

מגיעים בשעה היעודה, מתכנסים הקבוצה מקבלים מכשיר ווקי טוקי + מדריכה. המדריכה מדברת אל המכשיר שלה והיא מגיעה הישר אל האוזניים שלכם.
כך לא צריך להתאמץ בהקשבה למדריכה מבעד לרעשי התיירים האחרים, נהנים מחפצי החמדה וגם על הדרך עושים קצת התעמלות – הליכה של כשלוש שעות רצופות עם עצירות פתע ליד פסלים, שטיחים, ציורים וחפצי אומנות אחרים. בהחלט מומלץ לאוהדי האומנות.
אחרי הסיור בוותיקן יצאנו ברגל לפיאצה נאבונה. שם היינו חייבם לאכול פיצה נפלאה ב - LA FOCACCIA וכמובן לטעום את הגלידה של הפריג'ידריום שבימים אלו נחשבת לגלדריה הטובה ברומא משם הלכנו לכיכר המדרגות הספרדיות ולכיכר טרבי בה המזרקה המפורסמת. עייפים אך מאד מרוצים נסענו הביתה לנוח קצת.

למחרת החלטנו לנסוע להעיר השנייה בגודלה בטוסקנה, הלא היא העיר סיינה.

יש בה אוניברסיטה, בנק גדול הקיים כבר מימי הרנסנס, ומבחר גדול של הרבה מאכלים מתוקים מדהימים וזה רק מדגם מייצג של המתוקים המקומיים.

PANFORTE, RICCIARELLI

ואם כבר טוסקנה אז חייבים לאכול ארוחה טוסקנית אופיינית:

סייטק פלורנטיני בגודל של 1.200 ק"ג

פרושוטו מקומי, קרוסטיני מפולנטה עם פיטריות פורצ'יני ופטה כבד איטלקי מופלא השונה מכל פטה שכבר אכלתם , המכיל יין ומרווה.

והפעם החלטנו לא לדלג על המנות האחרונות כי הן היו יוצאות מן הכלל .

אחרי שצעדנו לאורך ולרוחבה של סיינה, אכלנו טוב ושתינו טוב שוב חזרנו הביתה לנוח מהמאמץ האינטלקטואלי-קולינרי שעברנו.

וביומיים הבאים ישבנו בבית, בישלנו, שתינו רק ספומנטה רוזה ותכננו את הפעם הבאה בה נגיע לאורבייטו.