יום רביעי, 18 באוגוסט 2010

סלט פנצנלה

הבטיחו לנו עומס חום קיצוני וקיימו את ההבטחה במלואה! בנוסף על כך, הדובדבן על הקצפת היה שחברת החשמל החליטה דווקא היום לבצע תיקונים בקווי החשמל שלה ברחוב שלנו. אי לכך ובהתאם לזאת - הייתה הפסקת חשמל בבנין, משמע – אין מזגן! נאלצנו לבטל את כל התוכניות שהיו לנו לגבי בישול וצילום ויצאנו לקניון מצוידים בלפטופים (כל אחד משלו) ובאמא קשישה חמושה בספר.
בקניון נהנו מאקלים קריר, אך אליה וקוץ בה – הזיהום האקוסטי היה נוראי. בתי הקפה היו מלאים עד אפס מקום באדיבות החופש הגדול הנמצא בעיצומו. משנמצא בית קפה ראוי עם נקודות חשמל סמוכות לשולחן ("קפה איינשטיין") הסתבר שהפס לא מספיק רחב ולכן רק מחשב אחד בכל הבית קפה יכול להתחבר לרשת, אם מחשב אחר ינסה להתחבר לרשת המחשב שלך יתנתק. אם לא זו לא הייתי אני, הייתי מתפוצצת מצחוק. לכשגילינו שהחשמל שב למחוזותינו אספנו את עצמנו הכי מהר שיכולנו וחזרנו הביתה.
הגענו הביתה תשושים ורעבים ומאחר והחשמל חזר אפשר היה להדליק מזגן ותנור. רצינו משהו מהיר טעים מנחם ומשביע ומה שיצא לנו סלט היה פנצנלה מרענן ונפלא.
אין סלט יותר איטלקי מסלט הפנצנלה – עגבניות (המון עגבניות), בצל, קוביות לחם לבן אפוי ובזיליקום קצוץ.
לפני המתכון כמה עובדות שלא כולם יודעים על העגבנייה.
העגבנייה הגיע לאירופה מדרום אמריקה במאה ה-16.
תומס ג'פרסון טעם עגבנייה בפריז ומיד שלח לביתו שבארה"ב זרעי עגבנייה.
לא כדאי לשמור את העגבניות במקרר, הקליפה תהפוך לבשרנית מדי וטעם העגבנייה ילך לאיבוד.
כדי לקלף את העגבניות כדאי לחלוט אותן במים חמים קודם.
כדי לנטרל את החמיצות העגבניות בזמן בישול עגבניות טריות, יש להוסיף 1/4 כפית סודה לשתיה.
ולסלט שלנו:
2 קופסאות של עגבניות שרי אם מוצאים עגבניות ליקופן (עגבניות שרי שחורות ) עדיף
1 בצל סגול
1 שן שום קצוץ
4 פרוסות חלה חתוכות לקוביות
10 כפות שמן זית
10 עלי בזיליקום קצוץ
5 עלי שומית קצוצים
מלח פלפל שחור.
בקערה מערבבים את קוביות הלחם עם 5 כפות שמן ושן שום קצוץ, משמנים ממש מעט תבנית אפיה ומפזרים את קוביות הלחם בשכבה אחידה. מכניסים לתנור בחום של 200 מעלות ואופים עד שהלחם מזהיב. כ-15 דקות.
חותכים את העגבניות לרבעים את הבצל פורסים לפרוסות דקות מאד מפזרים את עלי הבזיליקום מעל יוצקים כ-5 כפות שמן מערבבים ומניחים בצד עד שהלחם מוכן. כאשר הלחם הזהיב מוציאים מהתנור ומיד מערבבים עם העגבניות מוסיפים מלח ופלפל שחור . אי אפשר להפסיק לאכול.

צילום:יוחי מנדיל

3 תגובות:

מירי ויוחי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
אור אמר/ה...

נקרא נהדר.
סליחה על הבורות אבל מה זה עלי שומית, ומתי משתמשים בהם במתכון?

מירי ויוחי אמר/ה...

היי אור, עלי שומית נראית כמו עלי עירית דקיקים וארוכים. בתמונה האחרונה בפוסט רואים אותם היטב. אני קצצתי אותם בסוף אחרי העגבניות הבצל והבזיליקום. קניתתי אותם בטיב טעם מחלקת הירקות לשהם. אם לא מוצאים עלי שומית אפשר בהחלט לקצוץ עלי עירית.