יום שני, 28 ביוני 2010

בלאדי מרי



הבלאדי מרי נולד כתרופה לחמרמורת!
מפתיע, אבל זו עובדה. הכל כמובן החל בשנות העשרים העליזות של המאה הקודמת בבר בשם "הריס בר ניו יורק" שבפריז . הבר נודע בקרב בני אצולת אירופה, אנשי ממון, סופרים כמו ארנסט המנגווי, שחקניות ושחקנים. כל מי שרצה לראות ולהראות באותם ימים עבר דרך הבר בפריז.
הברמן, בחור צעיר בשם פרננד פטיאוט המכונה "פיט" עבד במשמרת בוקר בה, כידוע, אין הרבה תשר. החבורה שישבה בבר באותו בוקר הייתה חבורה מצוברחת למדי, וזאת מפני שהם סבלו מחמרמורת קשה. פיט ראה איך סיכוייו לתשר הולכים ונעלמים ככל שהזמן חלף, אבל בחור כפיט לא ייתן לתשר לחמוק מכיסו: הוא ערבב מיץ עגבניות – בריאות, וודקה – אלכוהול, מיץ לימון – עוד קצת בריאות, מלח, רוטב טבסקו, מעט ורסטרשייור, פלפל שחור לשיפור הטעם וכמובן קרח כתוש לרענון, הכניס מקל סלרי והגיש לחבורה. בתחילה הם סרבו לשתות אך אחרי מסע קצר של שכנוע והבטחה שהמשקה הוא על חשבון הבית הסירוב נעלם כלא היה. עד לשעות אחר הצהריים המשקה הפך ללהיט!

נדמה שהסיפור נגמר? "פיט" שלנו היגר לארה"ב, שם קיבל עבודה במלון הנוצץ סנט ריג'ס בו הוא חשף את משקה ה"מרפא" הרשמי לחמרמורת. המשקה נמכר סביב השעון ולכן הוא נקרא "MORNING GLORY" אבל לא לאורך זמן. באחד הערבים נכנס בדרן ידוע באותם ימים עם בחורה יפיפייה בשם מרי תלויה על זרועו. הבדרן שתה, דיבר ועישן בעת ובעונה אחת מה שגרם לאחת הכוסות לעוף על שמלת הבחורה. הבחור פרץ בצחוק רועם ושאג "BLOODY MARY! ". אני בטוחה שמרי לא הייתה מאושרת מהאירוע אבל פיט כן הנה נמצא שם למשקה , מאז – הכל היסטוריה.



ועכשיו לעבודה:
45 מ"ל וודקה
100 מ"ל מיץ עגבניות
1/4 כוס מיץ לימון
1/2 כפית רוטב וורצ'סטר
3 טיפות טבסקו
פלפל שחור, מעט מלח
ענף סלרי אמריקאי
פלח לימון
אופן הכנה:
בכלי גבוה מערבבים את מיץ העגבניות עם הוודה מיץ לימון רוטב וורצ'סטר, הטבסקו פלפל שחור ומעט מלח.
לכוס גבוהה מכניסים 4 קוביות קרח, מוסיפים את המשקה. מערבבים בעזרת ענף הסלרי ומשאירים לקישוט. את שפת הכוס מקשטים בפלח לימון.
שותים ונהנהים.
צילום: יוחי מנדיל

2 תגובות:

דודי כליפא אמר/ה...

הלואי שמישהו יגיש לי בלאדי מרי כזה במקום זבל-יציאת-ידי-חובה המוגש במקומותינו.

הסוד של בלאדי מרי טוב הוא במיץ הלימון שמטשטש את מרירות הוודקה.

תודה מירי, אולי איזה ברמן יקרא את הרשומה

מירי ויוחי אמר/ה...

דודי תודה רבה :-)