יום שבת, 9 ביולי 2011

LEMON CURD - ממרח לימון לימוני מאד

בארה"ב למדתי לאכול עוגת לימון. עד לשהותנו שם, הממתק המועדף עלי היה שוקולד על שלל צורותיו, אבל בארה"ב למדתי לאכול עוגת גבינה צפופה ופאי לימון מאד מאד לימוני.

לאחרונה אחזו בי געגועים לאותו הטעם של פאי לימון אמריקאי עשיר. למזלי, מצאתי מתכון של קרם לימון, ממרח לימון אם תרצו, או כפי שהוא מוכר בעולם בשמו LEMON CURD .(הסתיימו החיפושים אחריו במרכולים בחו"ל) הוא פשוט וקל ואני מוכרחה להודות בפניכם שאני חסידה גדולה של מתכונים קלים להכנה ומרשימים בהגשה.
מהו הLEMON CURD ? ובכן זהו ממרח עשיר וסמיך שהמרכיב העיקרי בו הוא כמובן – הלימון. אגב, מנדרינה, קלמנטינה ותפוז יכולים למלא את תפקיד הלימון בכבוד. מקורו של הממרח הזה בבריטניה במאה ה-18. נהגו להגיש אותו לצד התה של אחר הצהריים. מרחו אותו על לחמניות סקונס או על פרוסות טוסט ובשלב יותר מאוחר הוא החל לשמש כמילוי לעוגות.
לכבוד יום הולדתו של אחי הכנתי את הגירסא שלי לעוגת לימון קלאסית: שכבות עוגה רכה, קרם לימון מאד לימוני, וחמוציות בסירופ.
אמנם יש כאן שלושה מרכיבים שכל אחד מהם מצריך תשומת לב אישית בהכנה, אך כל אחד מהמרכיבים הוא גם מאד קל להכנה. אפשר לאכול כל חלק מהמנה בנפרד ואפשר כמובן לאחד בכלי אחד את כל שלושת המרכיבים כמו שאני עשיתי הפעם.

ממרח לימון LEMON CURD
1 כוס סוכר
4 ביצים
1 כוס מיץ לימון (4-5 לימונים סחוטים תלוי עד כמה הם עסיסיים)
זסט מ- 2 לימונים
150 גר' חמאה מומסת
בכלי רחב המתאים לעבודה במיקרו טורפים את הביצים והסוכר, מוסיפים מיץ לימון + זסט לימון ומכניסים למיקרו לדקה אחת בחום גבוה מערבבים שוב עם מטרפת היד מכניסים לעוד סיבוב של דקה, כך שלוש פעמים בכל פעם מכניסים לסיבוב של דקה בלבד! ובין סיבוב אחד לשני מערבבים. אחרי הסיבוב השלישי מרגישים כבר את התערובת מסמיכה, מוסיפים את החמאה המומסת ומכניסים לסיבוב נוסף. לי זה לקח 5 סיבובים כל אחד בן דקה אחת בחום גבוה.מפסיקים כאשר התערובת שלנו הפכה לממרח. מכניסים לכלי אטום ולמקרר למשך לילה לפני הרכבת המנה.
עוגת בירה:(את המתכון מצאתי אצל שירה אסטה)
3 כוסות קמח תופח
1 כפית אבקת אפיה
3 ביצים
1 כוס סוכר
150 גר' חמאה מומסת
330 מ"ל בירה לבנה (בקבוק בירה)
100 גר' פירות הדר מסוכרים.
מחממים תנור ל – 180 מעלות.
בקערה מערבבים את הקמח אבקת אפיה והסוכר, בקערה שנייה מערבבים את הביצים החמאה והבירה, מוסיפים את התערבות לקערת הקמח מכינים את הפירות המסוכרים לתערובת.
משמנים 3 תבניות אינגליש קייק בארוך של 31 ס"מ על 10 ס"מ , יוצקים את הבלילה לתבניות ואופים במשך 35 דקות.
חמוציות בסירופ:
שקית חמוציות קפואות
1/2 כוס סוכר
בסיר קטן מערבבים את הסוכר עם החמוציות מביאים לרתיחה על אש קטנה, מנמיכים את האש וממשיכים לבשל במשך 15 דקות. מסירים מהאש ומניחים להתקרר.
הרכבת המנה:
פורסים את העוגה לפרוסות דקות, מניחים שכבה אחת בתחתית הכלי, יוצקים מעט מהסירופ, מעל מניחים כפית גדושה של קרם, שוב מניחים פרוסת עוגה ולבסוף מניחם כפית מהחמוציות.
מה שנשאר מהעוגות אפשר לאכול סתם כך ליד הקפה של הבוקר.
עוגת לימון קיציית מרעננת, חמוצה מתוקה כמו החיים .



2 תגובות:

ליאור אמר/ה...

היי,
זה נראה נפלא ביותר, אבל אני רוצה לעשות משהו יותר "עוגתי" ופחות "קינוחי" - חשבתי למרוח את הקרם מעל העוגה או במרכזה (לחצות אותה לרוחב, למרוח קרם, ולסגור). נראה לך שיעבוד?

מירי ויוחי אמר/ה...

היי ליאור, רעיון מצוין למרוח את הקרם על עוגה, או במרכזה. אני הייתי מוסיפה מעל הכל גם שכבת קצפת, פירות קיץ או סתם רוטב וניל. לך על זה.