יום שני, 10 בינואר 2011

אתם קובעים את המחיר

אליוליני הוא בלוג חובק עולם וכדי לחבק את העולם מקרוב צריך לטוס אליו וגם למצוא בו מלון טוב. בשנה האחרונה, השתדלנו להביא לצד פוסטים קולינריים, גם פוסטים על חוויות תיירותיות בהקשרן הקולינרי ומיטב המלצותינו על ביקורים באיטליה, ארה"ב, גרמניה והיד עוד נטויה. מכיוון שמשנת 74' למירי ולי יש נטייה ברורה להמריא לחו"ל מספר רב של פעמים, הגענו למסקנה שיש לנו מספר בלתי מבוטל של טיפים לנוסעים לחו"ל שיכולים להפוך חלקים טרחניים של הנסיעה לבונוס של ממש.

כפי שרמזנו בפוסט הקודם, יש לנו טיפ חשוב לנוסעים לערים גדולות בעולם, לבחירת בית מלון בעלות תועלת מירבית והינה הוא לפניכם.
עד היום, יש ברשת האינטרנט אתר אחד מרכזי המאפשר לנו, הלקוחות, לקבוע את המחיר אותו נהיה מוכנים לשלם עבור בית מלון מדרגה שאנחנו נקבע, בעיר שנרצה לבקר, באיזור שנרצה ללון. כל מה שצריך לקרות הוא שבית מלון העונה על הקריטריונים שקבענו, יסכים לקבל את הצעתנו לתאריכים שביקשנו.

איך זה עובד? רצוי לשים לב לפרטים הבאים היטב:

המצרכים:

1 מחשב

1 חיבור אינטרנט

1 כרטיס אשראי בינלאומי (רצוי בתוקף עם מסגרת אשראי פנויה)

1 כתובת למשלוח חשבונית בארה"ב/אנגליה (הכתובת ממש לא חשובה, פשוט הזינו כתובת כשלהי וזהו)

לעבודה:

לגלוש לאתר http://www.priceline.com/

באתר זה תמצאו אפשרות להזמין שרותי תירות ונסיעה, בתי מלון, השכרת רכב וטיסות. מחירי בתי המלון באתר הם מהטובים ביותר באינטרנט, כפי שניתן למצוא ב- hotels.com ובאתרים אחרים. בנושא כרטיסי טיסה Priceline מומלץ לשימוש בטיסות פנימיות בארה"ב ו/או כאשר יוצאים מארה"ב ליעדים אחרים. מחירי השכרת רכב יכולים להיות אטרקטיביים ב- Priceline הכל בהתאם לעונה ולזמינות הרכבים. כל זאת, ניתן למצוא בעוד מקומות ברשת אבל ב- Priceline יש דבר שאין באתרים אחרים. בכל עמודי האתר (כמעט) יש כפתור עליו רשום name your own price, לאמור, קבע את המחיר שמתאים לך או כמו שהדוקטור אוהבת לומר: קבעי(!) את המחיר שלך. אז לאחר חיפוש המלון המבוקש לפי עיר ותאריכי לינה...
ללחוץ על name your own price
שם תצטרכו להזין בקפדנות את הפרטים האישיים שלכם, כתובת בארה"ב (או אנגליה באתר האנגלי) אני נוהג להזין כתובת של סוכן מכירות שעבד איתי פעם בארה"ב. אין לזה כל משמעות, מלבד העובדה שהאתר היה שמח לתת שרותים לתושבי ארה"ב.
יש להזין פרטי כרטיס אשראי בתוקף עם מסגרת אשראי פנויה וקדימה לבחור דרגת מלון ואיזור מועדף בעיר היעד. לנוחות הגולשים יש מפה של העיר והאזורים המוגדרים והכל מאוד ברור, לאחר מכן יש להזין מחיר לחדר ללילה ולהזין ראשי תיבות של שם המזמין.
בחירת המחיר צריכה להעשות בקפידה ובשיקול דעת, רצוי לקחת בחשבון את הדברים הבאים:
מחיר טוב הוא מחיר הנמוך ב- 40% מהמחיר הטוב ביותר שמצאתם למלון בדרגת כוכבים ובאזור הספציפי שהוגדר.
המלונות שנענים להצעתנו תקועים עם חדרים בלתי מאוישים, על כן הזמן הטוב ביותר לבצע את ההזמנה הוא בסמוך למועד הנסיעה ולא חצי שנה לפני הנסיעה, כפי שחמותו של חבר טוב שלי, נוהגת לעשות. לי כבר יצא פעם אחת להזמין חדר במלון ב- 6 בערב לפני טיסת לילה, עבור קבלה למלון למחרת בבוקר, אבל ברוב המקרים שבוע לפני הנסיעה יהיה זמן טוב לסיים את ההזמנה וזאת כדי לחסוך עוד כמה ימים של דאגה ("מה יקרה אם לא נמצא מלון?")
במידה והמחיר שהצענו לא "תופס" מלון אז אפשר לעשות אחד מהבאים:
1. להגדיל את הצעתנו הכספית

2. להוריד את דרוג הכוכבים

3. להרחיב את האזור המבוקש לבית המלון

ותמיד תמיד לקרוא את כל מה שהאתר כותב לנו, בתשובה להצעותינו. זה עוזר, בדוק!

למי שיש אייפון, מומלץ להוריד את ה- apps החינמי של האתר הנקרא Negotiator. בתוכנה זו, נוכל לקבל מחירים אחרונים שזכו במלון בערים ובאיזורים שנבחר, לפי דירוג הכוכבים. זה מאוד עוזר בקביעת מחיר היעד שלנו.
לאחר הזנת המחיר וראשי בתיבות שלנו, האתר פונה לתהליך מו"מ מול בתי המלון. ברוב המקרים, תוך דקותיים, תופיע תשובה על המסך, במקרים מסויימים, אנו מתבקשים להמתין כרבע שעה לתשובה וזה סימן לא רע.
ברגע שיש מלון שמסכים לקבל את הצעתנו, הסכום לתשלום מיד יורד מכרטיס האשראי שלנו ואין דרך חזרה (למעט במקרים שרכשנו ביטוח מחלות וכו). את פרטי המלון והתשלום, ניתן יהיה לראות באתר ובמייל. אני משתמש ב- Priceline כבר כ- 5 שנים ומעולם לא היתה לי "נפילה" עם בית מלון לא טוב. תמיד קיבלתי בתי מלון מעולים ולעיתים אף קיבלתי חדרים משודרגים (מן הסתם, אלה החדרים הנותרים ללא תפוסה) לאתר יש גם שירות לקוחות אדיב המסייע טלפונית בכל עת.
ישנם עוד שני אתרים שעושים משהו דומה: Tablethotels.com המתמחה במלונות בוטיק בכל העולם, אשר בהם קשה למצוא מציאות אבל בהחלט ניתן להגיע דרך אתר זה לבתי מלון יוצאי דופן ברחבי העולם, האתר מומלץ ביותר. כמו-כן באתר hotwire.com ניתן להזמין בתי מלון באופן הרגיל עם שפע מבצעים, אולם בעת החיפוש, האתר יציע לגולש, בית מלון באזור מסוים ובדרגת כוכבים מסוימת במחיר נמוך משמעותית, ללא חשיפת שם המלון. במידה והגולש יבחר במלון, יצטרך לשלם בכרטיס אשראי ואז יקבל את פרטי המלון.
Priceline עובד בצורה מושלמת בערים מרכזיות בעולם, בערים קטנות ונידחות לעומת זאת, מומלץ לא לנסות אותו כדי לא להתאכזב. אם תסעו לדוגמא לפריס, רומא מילנו, ניו יורק, וגאס, ל.א., הלסינקי, לונדון ו... הבנתם – מומלץ מאוד, אבל אם ברצונכם לבקר בכנס בנושא תעשיה, חינוך או פרמזן ברג'ו אמיליה שם חייתי 3 שנים, מוטב שתתקשרו אלי לבחירת בית מלון מאשר לבזבז את זמנכם ב- Priceline.
על כל פנים, בכל הקשור לנסיעה לחו"ל, עבור הזמנת בתי מלון, Priceline הוא ההמלצה החזקה ביותר שאני יכול לתת, נסיעה טובה.

3 תגובות:

soul food אמר/ה...

תודה על הדרכה כל כך מעמיקה...
כיף שאתם משתפים כך!!!
חיה.

ערן אמר/ה...

זה באמת מעולה. אנחנו השגנו ככה מלון ברמה גבוהה מאוד, 4 או 5 כוכבים, ממש במרכז של וושינגטון, מרחק יריקה מהבית הלבן וכל המוזיאונים, בפחות מ200 דולר ללילה

מירי ויוחי אמר/ה...

בפרט בוושינגטון בה הולכים בעיקר ברגל מאד, מאד חשוב מיקומו של המלון. וב - 200 $ ללילה זה באמת שיחוק :-)